Każda firma powinna posiadać swoją własną stronę w sieci. Nie bez powodu mówi się, że firma, której nie widać w internecie, praktycznie nie istnieje. Tak naprawdę dzisiaj jest.
Wyobraźmy sobie sytuację, że Kowalski wyszukuje hydraulika. Pierwsze co robi, to wyjmuje smartfona i szuka najbliższego zakładu hydraulicznego w Google. Taka jest prawda, bo dzisiaj to jest zrobić najłatwiej. Jak zatem sprawić, ażeby to do nas zgłosił się klient, w tym wypadku Kowalski? Otóż po wyszukaniu hydraulików w okolicy w wyszukiwarce, powinien on dostać informację o naszej firmie. Po wejściu na naszą stronę, z całą pewnością zadzwoni do nas i umówi się na termin wizyty hydraulika. Proste i efektywne, niemniej jednak żeby to mogło zagrać, konieczne jest porządne rozpowszechnianie strony w internecie. Zupełnie inaczej jeżeli ktoś będzie czegoś szukał i nie znajdzie nas, to zlecenie otrzyma inna osoba i tak to będzie wyglądało. Nie ma się co tutaj oszukiwać ani czarować.
Tak więc świetnie, wiemy że musimy reklamować własną stronę. Niemniej jednak jak można takie coś zrobić? Otóż wcale nie jest łatwo, niemniej jednak nie jest to też niewykonalne. Najważniejsze jest, aby było dobrze wykonane pozycjonowanie stron. O co tutaj tak de facto chodzi? Otóż o pozycję naszej strony internetowej w wyszukiwarce internetowej, w momencie gdy ktoś wpisze interesujące nas hasło. Tak do funkcjonuje. Tak zatem co składa się na owe pozycjonowanie? Na początku stronę należy zoptymalizować tak, ażeby była przyjazna dla algorytmów wyszukiwarki. Chodzi tutaj o dokładnie sprecyzowane zmiany w kodzie i treści strony. Nazywa się to działaniami z kategorii SEO, a zatem z angielskiego search engine optimization – czyli w wolnym tłumaczeniu, optymalizacja pod względem silnika wyszukiwarki. Silnik to właśnie wszelkie algorytmy, jakie dana wyszukiwarka stosuje, by móc przypisywać strony jako lepsze, gorsze, bardziej i mniej wartościowe i tak dalej. Im lepsza w opinii wyszukiwarki jest strona, tym wyżej zawędruje na liście rezultatów, a o to nam właśnie tutaj chodzi.
Jednak samo SEO to nie wszystko. Musimy też stronę wypromować, tak aby wyglądało na to, że jest popularna. To z kolei także ma swoją własną nazwę, a znane jest jako linkowanie. Chodzi o pozostawianie po sobie odnośników w wielu miejscach w sieci. Można to robić np tam, gdzie są katalogi stron internetowych, można reklamować się w komentarzach i postach na forach dyskusyjnych i w tym podobnych miejscach. Funkcjonuje to na takiej zasadzie, że gdy programy wyszukujące natrafią na link do naszej strony www, to wtedy uznają, że jest ona bardziej popularna i umieszczają ją jeszcze wyżej w wynikach. Wszystko to prowadzi ostatecznie do tego, że w dodatku ludzi dowiaduje się o naszym istnieniu i mamy więcej klientów.
Więcej informacji: pozyskiwanie mocnych linków.