Linkowania przy pomocy przetestowanych działań

Zdobywanie wartościowych linków to istota pozycjonowania. Najbardziej jest jeżeli pozycjonowanie oprzemy na solidnych odnośnikach ze stron wartościowych (Page Rank, BL, szereg innych czynników), które linkują do nas z anchor textem z dokładnością takim w jaki sposób fraza, na którą chcemy się pozycjonować.

O ile powyższy akapit jest niejasny, wyjaśnijmy użyte w nim pojęcia. PageRank to przeciwnie ranking strony w wyszukiwarce Wyszukiwarkę zatajony dla użytkowników globalnej sieci. Wyszukiwarkę udostępnia nam jednak podgląd na Toolbar Page Rank (przybliżony PR strony) który aktualizuje raz na kilka miesięcy. Jest on jednym z ponad 200 czynników determinujących wartość strony (prócz tego nie jest to czynnik z szczytu listy), który uzależniony jest od tego, w jaki sposób bardzo wartościowe są serwisy, które linkują do mojej witryny. Jeśli linkują do nas strony z PR wyższym niż 0 (PageRank ma możliwość wynosić od 0 do 10) zwiększą nasz własny PageRank poprzez oddanie części osobistej mocy wydzielonej na odnośnik.

Anchor text zaś to fraza, która jest użyta jako odnośnik do naszej strony. Jest to ten na całość podkreślony fragment tekstu, który stwarza, że kursor zmienia się po najechaniu na niego.

Pozycjonowanie wymaga od nas odpowiednich anchor textów. Co to znaczy? Oznacza to, że jeżeli już pozycjonujemy naszą stronę na przykład. na frazę „Blog SEO”, to znaczna część odnośników powinna linkować w tej chwili z takim anchor treścią – słowem kluczowym. Jednakże nie możemy przesadzić. Anchor texty powinny być zróżnicowane i dlatego uważa się, że 30-40% anchor textów powinno przypadać na wariant priorytetowy naszej słowa kluczowe, 30-40% na warianty poboczne (przykładowo. „internetowy blog SEO”, „efektywne SEO”), a pozostały odsetek na anchory brandowe (np. nazwa naszej firmy), lub w całości inne typu „kliknij tu” i na sam adres naszej strony.

Leave a Reply