Jak powstaje reklama?

 

aby reklama została wyemitowana w telewizji, nierzadko należy nad nią pracować dosłownie długimi miesiącami. Trzeba rozważyć należycie grupę docelową, czyli mieć świadomość tego, do kogo posiada trafić dana marketing i dopiero wówczas możemy rozpocząć się zastanawiać, co będzie do nich natrafić. Klient, który zgłasza się do agencji po przygotowanie takiego spotu, musi wypełnić brief, w którym odpowie na pytania o cele, charakter i informacji, jakie posiada zawierać takie filmowanie z powietrza czy inna metoda reklamy. Dopiero później możliwe jest zobowiązanie drogi działania, czyli sposobu, w jaki ma być osiągnięty ten cel.

Analiza grupy targetowanej jest w tym przypadku ważna, bo dzięki tej grupie można stwierdzić, co będzie efektywne, natomiast z czego powinieneś zrezygnować i czego nie brać pod uwagę. Każda grupa docelowa potrzebuje czegoś innego i filmy reklamowe powinny być tworzone tak, by z dużą uwagą wpasowywać się w potrzeby danej grupy. Całkiem inaczej się tego nie da zrobić. Kiedy Brief jest już wypełniony a grupa docelowa ustalona, zaczyna się burza mózgów, której zadaniem jest uwarunkowanie, jaki pomysł będzie w tym przypadku najlepszy. Ten etap tak faktycznie trwa najdłużej, bo trzeba przemyśleć różne scenariusze pod kątem skuteczności i na tej w tej chwili bazie podjąć decyzję. Kiedy filmy promocyjne mają już ustalony pomysł, copywriterzy piszą do nich scenariusz, zatrudnia się aktorów, a następnie trzeba taki spot nagrać. To zdarza się, że trwa bardzo długo, ale efekt musi być osiągnięty. Czasami potrzeba kilka dubli i zmian, aby powstało coś odpowiedniego.
Sprawdź: spoty reklamowe.

Leave a Reply