Na stacjach benzynowych paliwa oleje i inne płynne substancje są przetrzymywane w specjalnych zbiornikach. Zbiorniki te mają różną pojemność, niemniej jednak ich głównym wyznacznikiem jest szczelność. Pojemniki takie nie mogą absolutnie przeciekać, dlatego że po pierwsze doszłoby do bardzo istotnych strat przetrzymywanych w nim materiałów, przy tym do skażenia środowiska.
Zbiorniki dwupłaszczowe na paliwo są aktualnie najczęściej stosowane. Tego typu zbiorniki mają grube konstrukcje, dzięki czemu spada ryzyko, że ulegną uszkodzeniu, a tym samym dojdzie do wycieku. Taka sytuacja powinna być bezwzględnie zgłaszana stosownym służbom. Jeżeli już wykorzystany jest starszy zbiornik, to powinno się go na bieżąco sprawdzać, ażeby upewnić się, że jest w pełni szczelny. Zbiorniki paliwowe dwupłaszczowe mają wzmocnioną konstrukcję, a jak sama nazwa wskazuje, płaszcz w takich zbiornikach jest podwójny. To podwójne zabezpieczenie sprawia, że ryzyko uszkodzenia zbiornika jest znacznie mniejsze. Dosłownie pod sporym ciśnieniem i w niekorzystnych ustaleniach temperaturowych zbiornik taki nie powinien pęknąć przez bardzo długie lata. Jego pojemność jest zwykle zależna od wielkości stacji benzynowej. Im większa jest stacja, tym więcej jest tam zbiorników i tym ich pojemność też jest większa. Na mniejszych stacjach wykorzystuje się zbiorniki o z całą pewnością mniejszej pojemności. Koszt zbiornika jest uzależniony od jego wielkości i od konstrukcji, im lepsza jest konstrukcja i im większy jest zbiornik, tym jego cena będzie wówczas znacznie wyższa. Sprawdź: zbiornik wody pitnej.